Rekonstrukcja piersi Warszawa - własnym tłuszczem | One Clinic
Rekonstrukcja piersi

Rekonstrukcja piersi Warszawa

Rekonstrukcja piersi własnym tłuszczem jest wtórną metodą rekonstrukcji piersi. Oznacza to, że ze względu na rozwijający się nowotwór piersi, pierś jest amputowana. Następnie po zagojeniu, pacjentka decyduje się na jej rekonstrukcję. Rekonstrukcja tkankami własnymi, w tym własnym tłuszczem, pozwala na bardzo naturalne odtworzenie piersi. Ze względu na możliwość podania ograniczonych ilości tkanki tłuszczowej jednorazowo, jest to zabieg wieloetapowy.

Trzeba mieć też na uwadze, że aby rozważać tę metodę, pacjentka musi posiadać depozyty tłuszczu, skąd pobiera się go do przeszczepu. Ponadto, część przeszczepianej tkanki tłuszczowej wchłania się we wczesnym etapie pozabiegowym (nawet do 40%). Efektem ubocznym (pozytywnym) tej metody jest także modelowanie okolicy, skąd pobierany jest tłuszcz (brzuch, uda, boczki).

Przed każdym zabiegiem należy odbyć konsultację lekarską, podczas której następuje kwalifikacja do danej metody operacji. Lekarz zleca badania niezbędne do wykonania przed zabiegiem. W dniu zabiegu badania krwi muszą być nie starsze nić 4 tygodnie.

Jak wygląda zabieg rekonstrukcji piersi własnym tłuszczem w Warszawie?

W znieczuleniu miejscowym lub dożylnym tkanka tłuszczowa pobierana jest zwykle w łącznej objętości 100-400 ml klasyczną metodą opracowaną przez Colemana. Przed odessaniem tłuszczu w okolicę planowanego pobrania wstrzykiwany jest jałowy roztwór soli fizjologicznej z dodatkiem 0,1% epinefryny. Pobrany tłuszcz jest przygotowywany do wstrzyknięcia w okolicę ubytku tkanki piersi.

Wstrzyknięcie tłuszczu wykonuje się strzykawką po wprowadzeniu kaniuli iniekcyjnej w okolicę ubytku tkanek piersi przyległą do mięśnia piersiowego większego. Łączna ilość podanego tłuszczu uzależniona jest zawsze od warunków anatomicznych pacjentki i wielkości ubytku tkanki piersi wynikającego z uprzednio zastosowanego leczenia.

Zaleca się noszenie miękkiego biustonosza oraz ubranka uciskowego w miejscu pobrania tłuszczu przez ok. miesiąca. Blizny są punktowe, niemal niewidoczne. Do pracy można zwykle powrócić po kilku dniach (2-4). Ostateczny efekt widoczny jest z reguły po ok. 4-6 tygodniach.

• brak piersi po amputacji piersi z powodu nowotworu
  • niedorozwój piersi z powodu choroby
  • pochorobowe i pooperacyjne zniekształcenia piersi

• nieuregulowana cukrzyca