Dietetyka - OneClinic
Dietetyka

Dietetyka Warszawa

Zdrowe żywienie jest podstawą, jeśli chcemy dbać o nasze samopoczucie, dobrą kondycję fizyczną, a także o nasz wygląd. To, co jemy wpływa zarówno na nasz wygląd, nastrój, jak również na przykład na procesy gojenia i rekonwalescencję pozabiegową. Wśród naszych pacjentek i pacjentów są też osoby z chorobami przewlekłymi, które z kolei potrzebują specjalistycznych diet i indywidualnie dobranych parametrów żywieniowych, aby mogły minimalizować niedogodności związane ze schorzeniami i czuć się dobrze w swojej skórze. Dlatego też, aby móc oferować kompleksową opiekę dla naszych pacjentek i pacjentów, współpracujemy z doświadczoną dietetyczką – dr n. med. Magdaleną Jodkiewicz.

Dla kogo skierowane są wizyty z zakresu dietetyki?

Nasza oferta obejmuje przygotowanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla:

• osób zainteresowanych zrównoważoną dietą anti-aging pozwalającą na opóźnienie procesów starzenia,
  • osób planujących poddać się zabiegom wymagających rekonwalescencji pooperacyjnej
  • osób z nadwagą i otyłością,
  • osób aktywnych fizycznie,
  • osób zdrowych, chcących odżywiać się prawidłowo,
  • kobiet planujących ciążę, ciężarnych i matek karmiących,

W ofercie jest także dietoterapia dla pacjentów, których stan zdrowia wymaga stosowania specjalnej diety, a zwłaszcza osób z:

• Schorzeniami metabolicznymi

otyłość, cukrzyca, wychudzenie, dna moczanowa, podwyższone stężenie cholesterolu, podwyższone stężenie triglicerydów

• Schorzeniami przewodu pokarmowego

choroba refluksowa (zgaga), choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy, choroby jelit (w tym: wrzodziejące zapalenie jelit, choroba Leśniowskiego-Crohna, zespół jelita drażliwego), wątroby, dróg żółciowych oraz trzustki, zaparcia, biegunki

• Chorobami układu krążenia

nadciśnienie tętnicze, choroba niedokrwienna serca, miażdżyca

• Chorobami układu moczowego

zapalenie kłębuszków nerkowych, niewydolność nerek, kamica nerkowa

• Nowotworami

dieta przed i po chemioterapii

• Alergiami i nietolerancjami pokarmowymi

Co warto wiedzieć o pierwszej wizycie w Wraszawie?

Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony dokładny wywiad żywieniowy, aby specjalistka mogła zapoznać się z sytuacją pacjentki/pacjenta i określić oczekiwania względem planowanej diety.  Przy użyciu specjalistycznego sprzętu badany jest skład ciała pacjentki/pacjenta. Podczas badania wykorzystywana jest metoda bioimpedancji elektrycznej BIA wykorzystująca różnicę w oporze elektrycznym pomiędzy tkanką tłuszczową a mięśniową. Stosując metodę BIA można określić między innymi: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała, stopień nawodnienia organizmu oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar składu ciała za pomocą BIA jest całkowicie nieinwazyjny i bezpieczny. Na koniec pierwszej wizyty pacjentka/pacjent otrzymuje szczegółowe wskazówki, dzięki którym możliwe będzie wprowadzenie odpowiednich, w zależności od wskazań i celu, nawyków żywieniowych.

WAŻNE: Pomiar masy i składu ciała specjalistycznym sprzętem

W celu otrzymania jak najbardziej wiarygodnego wyniku badania prosimy o przestrzeganie następujących zasad:

1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest na boso.
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu i piciu.
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.
  4. Na 24 godziny przed pomiarem nie należy wykonywać intensywnych ćwiczeń fizycznych.