Obrzezanie - OneClinic
Obrzezanie

Obrzezanie wykonuje się nie tylko z powodów religijnych czy kulturowych, ale także ze względu na wskazania zdrowotne. To zabieg urologiczny, który polega na usunięciu napletka, czyli fałdu skóry pokrywającej żołądź prącia. Zabieg zaleca się mężczyznom, którzy zmagają się ze stulejką, nadmiarem luźnej skóry, licznymi infekcjami lub problemami z oddawaniem moczu. Obrzezanie ogranicza występowanie stanów zapalnych, a także chroni przed rozwojem bakterii. Zmniejsza ryzyko występowania nowotworu prącia oraz obniża ryzyko występowania nowotworów u partnerki seksualnej. To zabieg, który także sprzyja w zachowaniu higieny.

Wykonanie zabiegu poprzedza konsultacja lekarska, podczas której pacjent skierowany jest na badania przedoperacyjne. Na 10 dni przed obrzezaniem należy unikać przyjmowania leków hamujących krzepliwość krwi. 24h przed zabiegiem nie powinno się spożywać alkoholu. Pacjent powinien zdjąć biżuterię, usunąć owłosienie łonowe, a także dokładnie umyć genitalia.

Zabieg obrzezania przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym. Procedura usunięcia napletka jest bezpieczna i skuteczna. Następnie lekarz wycina nadmiar napletka na wysokości rowka zażołędnego. Pozostałą skórę prącia przyszywa się do skóry poniżej rowka. Przy zabiegu stosuje się szwy rozpuszczalne, które wchłaniają się. Zabieg trwa od 45 minut do godziny.

Po operacji obrzezania, aby ograniczyć ryzyko krwawienia oraz wystąpienia obrzęku limfatycznego, pacjent musi nosić opatrunek wokół rany z uniesieniem w bieliźnie. Po upływie doby od zabiegu pacjent powinien udać się na kontrolę do lekarza, aby zweryfikować czy nie ma żadnych komplikacji, a rana goi się prawidłowo. Ważne jest, aby pacjent pamiętał o domowej pielęgnacji, czyli przemywaniu rany i zmienianiu opatrunku min. 2 razy dziennie. W przypadku dolegliwości bólowych pacjent może sięgnąć po leki zalecone przez lekarza prowadzącego. W pierwszych dniach po operacji zaleca się trzymać prącie w bieliźnie w pozycji uniesionej, aby przyspieszyć proces gojenia rany i zmniejszenia obrzęku. Rana w pełni goi się od 3 do 6 tygodni i do tego momentu powinno unikać się wysiłku fizycznego oraz stosunków seksualnych.

• stany zapalne napletka
  • stany zapalne żołędzi
  • stulejka
  • załupek