Operacja stulejki - OneClinic
Operacja stulejki

Stulejka to zwężenie napletka, które uniemożliwia swobodne jego zsuwanie z żołędzi penisa.

Problem spowodowany obecnością włóknistego pierścienia na szczycie napletka pojawia się u mężczyzn w każdym wieku. Na zabieg powinni zdecydować się Panowie, którym w normalnym funkcjonowaniu przeszkadza odczuwalny dyskomfort. Stulejka prowadzi do licznych infekcji, stanów zapalnych, ogranicza aktywność seksualną i uniemożliwia zachowanie prawidłowych zasad higieny. Może być także bolesna. Operacja stulejki poprawia pacjentowi komfort życia.

Zabieg poprzedza konsultacja lekarska, podczas której pacjent zostanie skierowany na podstawowe badania laboratoryjne. Pacjent na 10 dni przed operacją powinien unikać przyjmowania środków lub produktów spożywczych mających wpływ na krzepliwość krwi.

Operacja stulejki przeprowadzana jest w znieczuleniu miejscowym. To zabieg w pełni bezpieczny i bezbolesny. Lekarz podczas operacji poszerza napletek na tyle, aby swobodnie zsuwał się z żołędzi. W tym celu wykonuje podłużne nacięcie wzdłuż osi prącia. Dzięki właściwemu uformowaniu i zszyciu skóry otrzymuje pożądany efekt poszerzenia napletka. Operacja stulejki trwa około godziny.

Po zabiegu i po ustąpieniu działania środka znieczulającego pacjent może czuć delikatny ból, jeśli pojawi się większy dyskomfort, może wziąć leki przeciwbólowe przepisane przez lekarza. W pierwszych dniach po operacji stulejki szczególnie ważna jest higiena, należy dokładnie dezynfekować okolice miejsca poddanego zabiegowi. Nie powinno się moczyć rany i opatrunku. Pacjent powinien stosować przepisane maści/leki i zachowywać się zgodnie z lekarskimi zaleceniami. Nie można przyjmować środków rozrzedzających krew i spożywać alkoholu przez około 5 dni po zabiegu. Ważne, aby do 3 tygodni od zabiegu unikać wysiłku fizycznego, a do 4 tygodni stosunków seksualnych, w tym czasie rana po operacji powinna się w pełni zagoić. Jeśli nie wystąpiły żadne powikłania, pacjent może wznowić aktywność seksualną, podczas której, na początku, możliwe jest pojawienie się uczucia dyskomfortu. Dolegliwości bólowe mogą występować nawet podczas poruszania się i jest to zjawisko normalne. Żołądź pozbawiony napletka jest bardziej wrażliwy i nawet ocieranie się o bieliznę może być nieprzyjemne do momentu, w którym naskórek ulegnie pogrubieniu.

• stulejka
  • załupek