Jak wygląda, ile trwa rekonwalescencja po operacji piersi?

Jak wygląda, ile trwa rekonwalescencja po operacji piersi?

Rekonwalescencja po operacji piersi może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, w zależności od rodzaju operacji i indywidualnych predyspozycji pacjentki. Dlatego decydując się na tego typu zabieg, musisz z wyprzedzeniem zaplanować sobie czas, aby dojść do siebie i w pełni cieszyć się efektami zabiegu. Z tego wpisu dowiesz się, jak przebiega rekonwalescencja w przypadku zmniejszenia, redukcji oraz powiększania piersi implantami lub własnym tłuszczem.

Rekonwalescencja po operacji piersi – przestrzegaj zaleceń!

Na początek należy podkreślić, że każda osoba jest inna i nie ma dwóch takich samych przypadków. Dlatego u każdego rekonwalescencja może przebiegać nieco inaczej. Ważne jest, aby przestrzegać wszelkich zaleceń pooperacyjnych lekarza. To pomoże w szybszym powrocie do zdrowia i zminimalizuje ryzyko powikłań po operacji.

Rekonwalescencja po zmniejszeniu piersi

W pierwszych dniach po operacji pacjentka może odczuwać ból, pojawią się zasinienia w okolicach piersi. W ciągu dwóch tygodni może utrzymywać się obrzęk. Po ok. 7 dniach po zabiegu odbywa się kontrola lekarska. Szwy zdejmuje się zgodnie ze wskazaniem specjalisty. W tym czasie należy również ograniczyć aktywność ruchową i chronić piersi przed urazami. Przez 3 miesiące pacjentka powinna nosić specjalny modelujący biustonosz, aby zapewnić odpowiednią stabilizację i podparcie dla piersi.

Rekonwalescencja po operacji powiększania piersi

Rekonwalescencja po zabiegu powiększania piersi implantami będzie zależna od wielu czynników, takich jak stan ogólny pacjentki, rodzaju implantów i techniki chirurgicznej stosowanej w zabiegu. Podczas operacji po wszczepieniu implantów, zakładane są szwy wchłanialne oraz nakładany specjalny pas i biustonosz, aby unieruchomić nowowymodelowany biust.

W pierwszych dniach po zabiegu pacjentka może odczuwać ból i dyskomfort, a także obrzęk i zasinienie wokół piersi. W tym czasie możliwe jest przyjmowanie leków przeciwbólowych. Wśród zaleceń pooperacyjnych po powiększaniu piersi implantami jest przede wszystkim noszenie przez 4 tygodnie po zabiegu specjalnej bielizny pooperacyjnej, aby zmniejszyć obrzęk i zapewnić odpowiednią stabilizację implantów. Rekonwalescencja obejmuje również unikanie aktywności fizycznej i podnoszenia ciężkich przedmiotów. Powrót do pracy siedzącej możliwy jest nawet już po ok. 7 dniach. Blizny po wszczepieniu implantów nie będą duże, ale można je dodatkowo smarować maścią zaleconą przez lekarza prowadzącego. Pełny efekt jest widoczny przeważnie po 3 miesiącach.

Rekonwalescencja po operacji powiększania piersi tłuszczem

Rekonwalescencja po zabiegu powiększania piersi tłuszczem, zwanym także lipofillingiem, również wymaga noszenie specjalnego biustonosza modelującego piersi (przez 6 tygodni). Dodatkowo należy również nosić specjalne ubranko uciskowe, na obszarze, z którego pobrano tłuszcz do przeszczepu (przez tydzień bez przerwy i później w ciągu miesiąca jak najczęściej). Przez ok. 4-5 dni z ranek, przez które wprowadzano kaniulę do pobrania tłuszczu, w początkowym etapie będzie sączyć się płyn znieczulający oraz resztki krwi, zatem w tym czasie nie zaleca się długich podróży oraz kąpieli. W czasie rekonwalescencji po powiększaniu piersi własnym tłuszczem należy unikać aktywności fizycznej. Z drugiej strony, bardzo ważne są masaże na okolicę ciała, z której pobrano tłuszcz (serię 10-15 zabiegów można rozpocząć w 10-14 dniu po operacji). Tuż po operacji piersi są nadmiernie powiększone, gdyż część z przeszczepionego tłuszczu z czasem się wchłonie.