Powiększenie warg sromowych Warszawa | One Clinic
Powiększenie warg sromowych

Powiększenie warg sromowych Warszawa

Na skutek naturalnych procesów starzenia także wargi sromowe ulegają zmianom – pogorsza się stan skóry, staje się ona bardziej wiotka, a podskórna tkanka tłuszczowa ulega zmniejszeniu. Okolicę tę można zatem poddać zabiegom, które poprawią jej wygląd, ale także polepszą komfort życia pacjentek. Wargi sromowe można powiększać zarówno ze względów estetycznych, jak i zdrowotnych. Na zabieg ten często decydują się panie, które w wyniku menopauzy zauważyły, że np. na skutek zaniku tkanki tłuszczowej w okolicach intymnych zaczęły pojawiać się infekcje, ból lub podrażnienia (wargi sromowe większe m.in. ochraniają przedsionek pochwy przed wnikaniem szkodliwych drobnoustrojów). Dużą grupę stanowią również młode pacjentki, decydujące się na zabieg w celu polepszenia jakości skóry i wyglądu warg sromowych. Zabieg powiększenia warg sromowych można wykonać za pomocą kwasu hialuronowego lub własnej tkanki tłuszczowej (lipotransfer).
Po zabiegu wargi sromowe są wypełnione, zostają wyrównane asymetrie, poprawia się jakość skóry, staje się ona bardziej jędrna i napięta w miejscu dodania objętości. Powiększenie warg sromowych ma również pozytywny wpływ na samopoczucie pacjentek, dzięki zabiegowi odzyskują one satysfakcję z życia intymnego, gdyż znika dyskomfort, który do tej pory mógł im towarzyszyć.

Powiększanie warg sromowych poprzedza dokładna konsultacja z lekarzem. Przed zabiegiem pacjentka powinna przedstawić aktualne, zlecone wcześniej przez lekarza badania oraz ogolić okolice intymne.

Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym . W przypadku powiększania warg sromowych kwasem hialuronowym lekarz dezynfekuje okolicę poddaną zabiegowi i podaje preparat za pomocą iniekcji. W przypadku powiększania warg sromowych tłuszczem zabieg składa się z dwóch części. Pierwszy etap polega na znieczuleniu i pobraniu tkanki tłuszczowej z wyznaczonego miejsca na ciele (np. brzuch, boczki), odpowiednim jego oczyszczeniu i przygotowaniu, a następnie podaniu go w wargi sromowe. Podczas zabiegu wykonywana jest tzw. nadkorekcja, czyli podanie większej ilości tkanki tłuszczowej, gdyż część z tego materiału ulegnie wchłonięciu.

Po zabiegu pacjentka może wrócić do swoich codziennych aktywności, należy jednak przestrzegać pewnych wskazań. Przez ok. 7 dni po jego wykonaniu należy powstrzymać się od aktywności seksualnej, korzystania z basenu, wysiłku fizycznego, sauny, długich kąpieli, jazdy na rowerze bądź konno (aby nie powodować ucisku). Jeżeli zabieg powiększania warg sromowych jest wykonywany własnym tłuszczem, należy nosić specjalny opatrunek uciskowy w miejscu pobrania materiału. Zaleca się szczególną higienę we wczesnym okresie pozabiegowym.

Wskazania do wykonania zabiegu w Warszawie:

• zanik warg sromowych większych
  • dyskomfort z powodu wyglądu warg sromowych
  • często pojawiające się infekcje, ból lub podrażnienia
  • asymetria okolic intymnych

• ciąża i karmienie piersią
  • aktywne stany zapalne i infekcje w okolicach intymnych
  • aktywne choroby skórne w okolicach intymnych
  • nowotwory
  • uczulenie na jakikolwiek składnik wykorzystywanego preparatu