Ginekomastia Warszawa - Operacja ginekomastii | One Clinic
Ginekomastia

Ginekomastia Warszawa

Ginekomastia jest to przypadłość, pojawiająca się u mężczyzn i związana jest z przerostem sutka lub rozrostem tkanki (gruczołowej, tłuszczowej, włóknistej) w obrębie piersi. Może występować po obu stronach klatki piersiowej lub tylko po jednej. Przy ginekomastii może występować uczucie bólu lub tkliwość. Pacjenci najczęściej decydują się na zabieg ze względów wizualnych – chcą uzyskać efekt płaskiej klatki piersiowej, gdyż ich piersi z powodu nadmiernego rozrostu przypominają kształtem kobiecy biust.

Dolegliwość ta może pojawić się w każdym wieku, ale najczęściej objawia się w okresie dojrzewania. Przyczyną ginekomastii jest zaburzone funkcjonowanie gospodarki hormonalnej, leki powiększające gruczoły piersiowe, czy też anaboliki najczęściej stosowane przez kulturystów. Problem ten może także być spowodowany nadwagą u pacjenta.

Zabieg poprzedza konsultacja lekarska, podczas której zleca się wykonanie szeregu badań przedzabiegowych. Najlepiej na wizytę przyjść z aktualnym badaniem USG piersi z opisem, aby specjalista chirurgii plastycznej mógł zaplanować odpowiednią metodę korekcji. 10 dni przed zabiegiem powinno unikać się środków rozrzedzających krew, np. Aspiryna. Przed operacją trzeba także ograniczyć tłuste potrawy, spożywanie alkoholu oraz palenie papierosów.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym. Od wielkości gruczołu zależy technika wykonywanej operacji – można odessać nadmiar tkanek lub wyciąć ich naddatek, dzięki cięciu w dolnej połowie otoczki brodawki. W niektórych przypadkach wystarczy sama liposukcja. Jeśli zmiany są duże, konieczne jest usunięcie pozostałego gruczołu piersiowego oraz redukcja skóry. Zabieg usunięcia ginekomastii trwa ok. 2 godziny.

Po zabiegu, przez okres 3 tygodni, zaleca się noszenie ubrania uciskowego, ponieważ może pojawić się obrzęk po operacji. Po około tygodniu możliwe jest zdjęcie szwów. Pacjent powinien stawiać się na kontrolę zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego. Aby pomóc w szybkim gojeniu się ran, dieta pacjenta powinna opierać się na produktach będących źródłem pełnowartościowego białka. Efekty widoczne są bezpośrednio po zabiegu, ponieważ piersi są znacznie mniejsze (chociaż może utrzymywać się jeszcze obrzęk pooperacyjny). Natomiast po ok. miesiącu widać już ostateczny efekt.

Wskazania do wykonania zabiegu:

• tłuszczowy przerost męskiej piersi
  • nadmiar gruczołu piersiowego męskiej piersi

• nieuregulowana cukrzyca
  • nadciśnienie tętnicze
  • skazy naczyniowe
  • infekcje ropne skóry
  • infekcje śluzówki

Zabieg leczenia ginekomastii w One Clinic w Warszawie wykonują:

dr n. med. Maciej Mazurek – specjalista chirurgii plastycznej

dr n. med. Justyna Jończyk – specjalistka chirurgii plastycznej