Modelowanie pośladków własnym tłuszczem Warszawa | One Clinic
Modelowanie pośladków własnym tłuszczem

Modelowanie pośladków własnym tłuszczem Warszawa

Wraz z wiekiem skóra zwykle traci elastyczność, a części ciała – objętość. Często dotyczcy to także pośladków. Dlatego niektóre pacjentki/pacjenci mogą decydować się na poprawienie ich kształtu, wymodelowanie i ujędrnienie.

Najbardziej bezpieczną i naturalną metodą jest modelowanie tej części ciała własną tkanką tłuszczową. Tłuszcz jest naturalnym wypełniaczem i jego przeszczep nie jest obarczony dużym ryzykiem powikłań.

Zabieg powiększenia czy modelowania pośladków własnym tłuszczem polega na pobraniu tkanki tłuszczowej z okolicy, gdzie występuje ona w nadmiarze (najczęściej jest to brzuch, talia, okolice krętarzy) a następnie, po odpowiednim przygotowaniu i oczyszczeniu, przeszczepieniu jej w pośladki. Zabieg można wykonać w znieczuleniu miejscowym lub dożylnym. Zwykle, ze względów bezpieczeństwa, tłuszcz pobierany jest maksymalnie z 2-3 okolic. Po poddaniu liposukcji zbyt wielu obszarów podczas jednej operacji, mogą występować powikłania w gojeniu.

Zaletą tej metody jest naturalnie wyglądający efekt i dodatkowe modelowanie okolicy, skąd pobierana jest tkanka tłuszczowa.

Przed każdym zabiegiem odbywa się osobista konsultacja ze specjalistą. W naszej klinice zabiegi modelowania ciała własnym tłuszczem wykonują wyłącznie specjaliści i specjalistki chirurgii plastycznej. Podczas wizyty następuje kwalifikacja do zabiegu i danej metody. Lekarz ocenia, mając na uwadze oczekiwania pacjentki/pacjenta, czy dana metoda jest bezpieczna i czy uda się osiągnąć pożądany efekt. Ponadto przeprowadza dokładny wywiad lekarski i na jego podstawie zleca niezbędne badania przedoperacyjne. Omawiana jest także kwestia preferencji co do rodzaju znieczulenia. W dniu zabiegu pacjentka/pacjent powinna/powinien być zdrowa/y, bez infekcji i bez infekcji na skórze. Choroby przewlekłe powinny być uregulowane i pod kontrolą specjalisty prowadzącego. Na 10 dni przed planowanym zabiegiem nie można przyjmować środków mających wpływ na krzepliwość krwi (np. Aspiryny).

Jak wygląda zabieg modelowanie pośladków własnym tłuszczem w Warszawie?

W znieczuleniu miejscowym lub dożylnym pobiera się tkankę tłuszczową klasyczną metodą opracowaną przez Colemana. Przed odessaniem tłuszczu, w okolicę planowanego pobrania, wstrzykiwany jest jałowy roztwór soli fizjologicznej z dodatkiem 0,1% epinefryny. Pobrany tłuszcz przygotowywany jest do wstrzyknięcia w pośladki.

Wstrzyknięcie tłuszczu wykonuje się strzykawką, po wprowadzeniu kaniuli iniekcyjnej. Łączna ilość podanego tłuszczu uzależniona jest zawsze od warunków anatomicznych i pożądanej docelowej objętości piersi. W pierwszym okresie pośladki są nadmiernie i maksymalnie powiększone ze względu na fakt, iż ok. 20-40% objętości wraz z czasem zaniknie. Istnieje również możliwość dodania osocza bogatokomórkowego lub komórek regeneracyjnych, które zwiększają przeżywalność komórek tłuszczowych.

Zabieg nie pozostawia blizn, oprócz niewielkich (2-3 mm) nacięć w skórze do wprowadzenia kaniul do liposukcji. Blizny te zwykle szybko się goją i wraz z upływem czasu, stają się niemal niewidoczne.

Po zabiegu zaleca się noszenie specjalistycznej bielizny przez 6 tygodni, ochronę pośladków przed urazami (unikanie siedzenia, spania na plecach) oraz noszenie ubranka uciskowego w miejscu pobrania tłuszczu (bez przerwy przez okres tygodnia i jak najczęściej przez okres miesiąca). Pierwsze doby pozabiegowe są zwykle wymagające ze względu na konieczność zmiany opatrunku/ubranek uciskowych. Z ranek po wprowadzaniu kaniul do liposukcji, sączy się m.in. roztwór do znieczulenia i resztki krwi. Dlatego też nie polecamy długich podróży (samolot, pociąg) w pierwszych 2-3 dobach po operacji. Pierwsza kąpiel, uwzględniająca miejsce operowane, możliwa jest 2 dni po zakończeniu wycieku z ranek po pobraniu tłuszczu. Najczęściej jest to 4. lub 5. doba po zabiegu. Przez kilka tygodni nie należy także nagrzewać miejsc dawczych i biorczych, aby uniknąć obrzęków.

Bezwzględnie zalecane są masaże okolicy, z której pobrany był tłuszcz, aby zapobiec powstawaniu nierówności, wspomóc rekonwalescencję oraz zredukować obrzęki i zastoje limfatyczne. Masaże typu drenaż limfatyczny/LPG Lipomassage rozpocząć można najwcześniej w 10.-14. dobie. Rekomendowane jest odbycie co najmniej 10, optymalnie 15 masaży. Naszym pacjentkom i pacjentom polecamy LPG Lipomassage w naszej klinice. Specjalizujemy się m.in. w masażach po liposukcji, a dla osób wykonujących zabiegi u nas, mamy przeznaczone specjalne pakiety.

• chęć powiększenia pośladków
  • chęć ujędrnienia i wymodelowania pośladków
  • uzupełnienie ubytku po urazie
  • uzupełnienie kształtu ze względu na wrodzone uwarunkowania